Strony

środa, 31 lipca 2013

Purpurowy Rejs / 28.07.2013

Ahoj marynarze! Czas na kolejną purpurową wyprawę, którą tym razem spotkał sztorm. Dosłownie i w przenośni. Jeśli chodzi o to drugie znaczenie, to wystarczy spojrzeć na listę utworów. Wpadając w stylistyczne oko cyklonu przepłynęliśmy przez morze gatunków i styli. Nie sililiśmy się na nowości, chociaż w skrzyni ".rar" z ekskluzywnymi skarbami, przywiezionymi przez Pawła uzbierała się dość pokaźna kolekcja niewydanego jeszcze materiału. W tej sekcji znajdziecie nowości z kraju od Umby i flisaków z Jazxing, Rosjan reprezentował 813, a Doc Daneeka remiksując Abigail Wyles pokazał co tam słychać w Londynie.



Wracając do samego początku naszego upal(o)nego rejsu, w rytm dubtechno usilnie promowanego przez Jędrka cofnęliśmy się w czasie i udaliśmy się do Berlina, gdzie w 2010 roku René Löwe aka Vainqueur wydał 12" pt. "Ranges". Później do podobnego klimatu jeszcze powróciliśmy za sprawą Marka Ernestusa i Moritza von Oswalda, którzy jako Rythm & Sound w kolaboracji z Paulem St. Hilaire nagrali fantastyczny wakacyjny numer "Free For All" (zreinterpretowany przez Soundstream w 2006 roku).
Między niemieckimi utworami zagraliśmy "Gone" od producenta z Ohio ukrywającego się pod ksywką Ill Poetic. Niedawno wydał EPkę "Synesthsia: The Yellow Movement (Instrumentals)", ale możecie go kojarzyć z innego (mash-upowego) projektu, gdzie w mistrzowski sposób połączył wokal Marvina Gaye'a z muzyką Pink Floyd. Chwilę potem zagraliśmy dość słodki numer R&B, owiany lekką kontrowersją ze strony Waajeeda. Chociaż? Kontrowersja, to chyba zbyt poważne słowo. Otóż Jeedo wrzucił niedawno "Every Time They Come Around" Bobby'ego Valentino (z bootlegowej wersji krążka "Special Occasion") oraz swój beat pt. "Cake", który ukazał się na instrumentalnym jego krążku "BPM". Podobno Bobby ukradł beat Waajeeda, dodał do niego linię klawiszy i nad wszystkim zaśpiewał. Producent z Detroit nigdy nie doczekał się zapłaty za swoją własność. Jeedo kręcił nieco bekę z tekstu napisanego przez Valentino, ale ostatecznie docenił harmonię utworu. Taka sytuacja. Wróćmy na sekundę do Polski. W połowie maja zapowiadaliśmy w "dubplate'owej przystani" EPkę "Only Us" numerem "The Backlash" od krakowskiego producenta znanego jako Moment. Z małym poślizgiem, ale w końcu dostajemy lekko ponad 10 minut ciepłej elektroniki, trochę to beats, trochę "future future" z lekko spowolnionymi wokalami. Generalnie unosi się w tutaj łóżkowa atmosfera. Co ciekawe, autorzy serwisu mixtape.com.pl słyszą tu "raczej chłodne" brzmienie, czego ja akurat nie doświadczam. Najlepiej będzie, jeśli sprawdzicie te kompozycje sami. Pawłowi zależy, żeby krążek nie zniknął szybko w czeluści Internetów. Powinien nawet dłużej zostać w waszych głowach, bo to kawał dobrej roboty. Moment - jeśli czytasz tę rejsową erratę, udaj się w Polskę z live-actem, z pewnością ułatwi Ci to wrzynanie się w świadomość słuchaczy.
Z kraju udajemy się do UK. Nie za funtem i lepszej jakości życiem. Za sprawą dobrej muzy od Eviana Christa i Lil Silvy. Ten pierwszy robi turbo karierę, wybijając się dzięki EPce "Kings and Them". Co ciekawe, Joshua Leary był nieco zniechęcony produkcją i odłożył zabawę z MPC. Szkolił się, żeby zostać nauczycielem dzieciaków w podstawówce. W przerwie świątecznej, mając dwa tygodnie wakacji stworzył krótką płytkę z kompozycjami i udostępnił je za friko przy pomocy wytwórni Tri Angle. Pół roku później okazało się, że jego muzyką zainteresował się Kanye, który szukał minimalizmu na "Yeezusa". Tym sposobem Evian pojawił się w Paryżu i wyprodukował "I'm In It". Raczej nie będzie już uczył dzieci. Natomiast Lil Silva, znany z dość wiksiarskiego brzmienia przygotowując się do wydania EPki "Distance" postanowił zaskoczyć swoich fanów łagodniejszą stroną swojego oblicza. "No Doubt" z Rosie Lowe to prawdziwy summer jam. Czekamy na więcej.
Końcowa sekcja #28 notowania Purpurowych Rejsów, to po pierwsze podróż do Afryki w poszukiwaniu skarbów w stylu Tondjon i zajawka mixu dla Lineout.pl autorstwa Awesome Tapes From Africa. Po drugie, to wielki podjar z okazji pojawienia się na Hip Hop Kempie niekwestionowanego króla Nowego Jorku - Big Daddy Kane'a, który od lat uczy za sprawą "The Lover In You" jak być szarmanckim kochankiem i prawdziwym gentelmanem. Ehh "Prince of Darkness" to był klasyk... gimby nie znajo. Ostatni numer, to zdjęcie embargo na granie reggae w kajucie. Jędrek, niech Ci będzie. "Red Eye" - w końcu od pływania wszyscy je mamy.

1. Vainqueur - Ranges Expanded
2. Ill Poetic - Gone
3. Bobby Valentino - Every Time They Come Around
4. Moment - So Sweet
5. Rythm & Sound with Paul St. Hilaire - Free For All (Soundstream Remix)
6. Evian Christ - Thrown Like Jacks
7. Lil Silva - No Doubt feat. Rosie Lowe
8. Umba - 136 EXCLUSIVE
9. Jazxing - Eulogy (Paris 1999) EXCLUSIVE
10. 813 - Village EXCLUSIVE
11. Abigail Wyles - Mantra (Doc Daneeka remix) EXCLUSIVE
12. Tondjon - Toubabou
13. Big Daddy Kane - The Lover In You
14. Nicky Thomas & Dolores - Red Eye